op naar tenerife - Reisverslag uit Isla de Tenerife, Spanje van Sharon Eijlers - WaarBenJij.nu op naar tenerife - Reisverslag uit Isla de Tenerife, Spanje van Sharon Eijlers - WaarBenJij.nu

op naar tenerife

Door: Sharon

Blijf op de hoogte en volg Sharon

28 Augustus 2016 | Spanje, Isla de Tenerife

Afgelopen vrijdag was het zo ver eindelijk gingen Ilse en ik naar Tenerife. Om 2:00 vertrokken we met de auto richting Schiphol. In de auto begon de spanning al op te lopen bij mij, eenmaal op Schiphol gingen we rustig onze koffers wegen etc. en daarna nog gezellig wat drinken met onze familie's.
Toen kwam het moment van afscheid nemen. Wat een hell is dat. Ik had het gevoel van ik wil terug, ik wil ze niet achterlaten... zoo lang weg.. Na veel tranen gingen we eindelijk door de douane, daarna nog even wat eten en richting de gate.

Vol spanning stonden we te wachten tot we konden vliegen. Voor mij was het de eerste keer met het vliegtuig dus ik wist nog niet wat me ging overkomen. om 6:00 vertrokken we.
Het vliegen vond ik niet eng, alleen het kantelen van het vliegtuig vond ik niet zo fijn voelen.

Na 4,5 uur vliegen landden we eindelijk op Tenerife Zuid. Hier wachtten we met spanning of onze koffers goed waren aangekomen.
Daarna moesten we onze transfer zoeken die ons naar het appartement zou brengen. Dit was nog een hee gedoe, we wisten niet waar we moeten zoeken en bij de taxi's stond nergens een bordje met onze namen.
Na veel vragen en zoeken vonden we uiteindelijk onze chauffeur die ons netjes naar ons appartement bracht.

Daar aangekomen kwamen we het volgende probleem tegen. Het adres dat we kregen bestond uit heel veel nummers maar geen ingang waar we de gene konden vinden die we zochten. Niemand wist waar we heen moesten, de mensen spreken hier ook geen tot barslecht engels. Het is hier erg heuvelachtig en erg stijl, dit was erg zwaar naar zon lange rit en dan ook nog overal heen slepen met onze zware koffers. Uiteindelijk na een tijd lang rond te lopen en vragen kwamen we een mevrouw tegen die wat engels sprak en ook in het appartement woonde. Zij kon ons via een whatsapp groep gelukkig helpen.

toen de eigenaar van het appartement eindelijk arriveerde bracht hij ons naar het appartement en liet ons de kamers zien.
Het is een redelijk appartementje, niet erg luxe maar de basis behoeftes zijn er.
Wat mij erg verbaasde was... ik vond het niet schoongemaakt, de vloer was vies en alles was nog harig en vettig. volgens de man had hij het net schoongemaakt. Dit blijkt dus normaal te zijn bij de Spanjaarden.. maargoed toen heb ik zelf maar even schoongemaakt. Ik was erg moe van de reis maar wilde het toch maar gedaan hebben.
Daarna heb ik mijn koffer uitgepakt en kamer een beetje ingedeeld.

We gingen de buurt een beetje verkennen, we zitten in een winkelstraat, hier hebben we ook even een hamburger gegeten met patatjes. De menu kaart was lastig te begrijpen. De mensen spreken helemaal geen engels dus konden ook niks uitleggen.. Het was wel lekker, een beetje anders als in Nederland. De patatjes uit Nederland zijn lekkerder :)

Ook hebben we nog even wat boodschapjes gedaan, er is vlakbij een LIDL waar ze veel dezelfde producten hebben als thuis maar ook veel andere producten.

Na het avond eten gingen Ilse en ik nog even rustig zitten en daarna lekker douchen en naar bed.

Het bed ligt lekker en ik heb dan ook redelijk geslapen de eerste nacht wel veel wakker tussendoor.
Helaas werd ik snachts wel misselijk en de volgende ochtend as ik helemaal niet lekker. Het ochtend eten bleef dan ook niet binnen.

Ik ben toen met ilse opzoek gegaan naar een apotheek waar ik wat middeltjes heb gekocht. Ik kon me gelukkig goed verstaanbaar maken met gebaren en een vertaal boekje.
Ik kreeg een middel tegen misselijkheid die redelijk snel werkte. Ik ben even lekker op bed gaan liggen, daarna ging het al wat beter.

Later in de middag rond een uur of 3 zijn we gaan lopen naar taco, waar we de route gingen bekijken om naar stage te lopen. Het is erg ver lopen, bijna een uur. Dus we wilden met de bus weer terug. Omdat niemand hier engels praat was het erg lastig uit te zoeken hoe we terug kwamen met de bus. Mensen wezen ons allemaal een kant op behalve de goeie. we waren in een tram gestapt die ons ver uit de buurt bracht van waar we heen moesten.
We dachten dat we nooit meer terug konden komen voor het donker werd en waren er helemaal klaar mee... pfff wat irritant als je niet kan communiceren met mensen in de buurt.
uiteindelijk kwamen we bij een MC waar we wifi hadden en met een route planner de weg terug konden vinden. Uiteindelijk hebben we dus 5uur lang gelopen.
Ik voelde me gelukkig al wat beter...

Eenmaal in het appartement aangekomen (rond 20:00u) gingen we lekker eten en daarna weer lekker douchen en naar bed.

Ik heb lekker geslapen en voelde me weer helemaal goed.

We zijn vandaag (zondag) uit gaan zoeken via google maps hoe we met de bus heen en terug kwamen. Dit is goed gelukt gelukkig.
Verder hebben we rustig aan gedaan en heb ik nu even tijd om dit verhaal te schrijven.
Ik ben erg moe, ga zo lekker eten, een gezichtsmasker doen en daarna lekker douchen en naar bed.

Morgen is een spannende dag! : onze stage gaat dan beginnen, we zijn benieuwd wat ons te wachten staat.

Ik laat jullie binnenkort weten hoe het is op onze stage plek.

Bedankt voor het lezen,
Liefs Sharon

Ojaa ps. sorry voor eventuele typfouten en rare zinnen ik ben erg moe :p



  • 28 Augustus 2016 - 21:01

    Marga:

    He Sharon,
    wat een gedoe de eerste dagen, maar goed dat jullie de tijd hadden om alles uit te zoeken.
    Morgen veel succes met de eerste werkdag.
    Knuffel van mij.

  • 28 Augustus 2016 - 21:23

    Annet:

    Wat een gedoe,je ben erg goed bezig,hoop nog veel verslagen te lezen, het ga je goed op je stage xxxxxx

  • 28 Augustus 2016 - 21:34

    Afra:

    Wat een leuk verslag. Heel veel succes met jullie eerste stagedag.
    Dikke knuffel mama.

  • 28 Augustus 2016 - 22:07

    Gerrit Van Nijendaal:

    wat een toestand om zo te starten maar wens jullie voor morgen heel veelsucces en sterkte

  • 28 Augustus 2016 - 23:09

    Virginia:

    Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen. Dat het heel wat voeten in de aarde had om dingen uit te zoeken is wel duidelijk. Tjeempie...wat een gedoe. Gelukkig maar dat we handen en voeten hebben. Die taal kent iedereen haha. Ik ben benieuwd hoe snel jullie wat Spaans leren. Heel veel succes op jullie stage. Wat spannend allemaal. Dikke kus uit Ollanda. Liefs

  • 29 Augustus 2016 - 05:47

    Marjan:

    Heel veel plezier en veel succes tijdens jullie stage !!!!

  • 29 Augustus 2016 - 06:27

    Tante Margriet :

    Hoi Sharon,
    Leuk om je avontuur te lezen. Wat een belevenis meteen al voor jullie. Ik had toch wel verwacht dat men op Tenerife goed Engels zou spreken. In ieder geval weet je voor vandaag de weg naar je stage te vinden, je mag trots zijn op jezelf! Een spannende dag vandaag voor jullie, succes en ik kijk uit naar je volgende verhaal. Groetjes Margriet

  • 29 Augustus 2016 - 09:34

    Mart:

    Hoi , lief, dapper mens..

    Wat heb je dat mooi verwoord Sharon. En wat een verhaal. Jullie zijn ondernemend genoeg, dus zullen wel snel gewend zijn denk ik zo. Je zult op de eerste dag van stage ook nog wel dingen tegen komen die hier heel anders gaan, maar dat kan je leven alleen maar verrijken hoor. Heel veel succes , maar vergeet ook vooral geen plezier te hebben. Liefs en graag tot een volgend berichtje van jullie avontuur.

    Mart.

  • 29 Augustus 2016 - 11:02

    Petra:

    Hallo Sharon en Ilse,

    Wat een belevenissen zo in het begin. Maar jullie zijn goed bezig. Ben trots op jullie. Spanjaarden zijn in wezen lui, maar als je je open stelt dan kunnen ze heel aardig zijn. Probeer snel wat Spaans op te pikken, dat stellen ze zeer op prijs. Heel veel succes en vooral genieten hoor. Dikke knuffelkus van Pe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 26 Aug. 2016
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 3350

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2016 - 09 November 2016

tenerife

Landen bezocht: