eindelijk weer een reisverslag na een lange tijd - Reisverslag uit Isla de Tenerife, Spanje van Sharon Eijlers - WaarBenJij.nu eindelijk weer een reisverslag na een lange tijd - Reisverslag uit Isla de Tenerife, Spanje van Sharon Eijlers - WaarBenJij.nu

eindelijk weer een reisverslag na een lange tijd

Blijf op de hoogte en volg Sharon

09 Oktober 2016 | Spanje, Isla de Tenerife

Ik hoorde dat heel veel mensen het al erg jammer vonden dat ze niks meer van mij hoorde of zagen.. en wilde graag weten hoe het met mij gaat.. Ik leef gelukkig nog en het gaat goed! Ik heb het heel erg druk, Sorry dat ik zo lang niks van mij heb laten horen. Ik heb niet zo veel tijd gehad om aan mijn reisverslag te zitten dus ik zal even kort vertellen wat ik beleefd heb… van wat ik nog weet dan haha. Time flys.

Aan het begin hebben we leuke en minder leuke dagen op stage gehad. We hebben gelachen met de dierenarts, leuke klanten en cliënten gezien, gekeken en geholpen met operaties dus de tijd ging nel voorbij.

Helaas waren er ook mindere dagen. De Dierenartsen Alicia en Alfredo hadden erg last van stemmingswisselingen.. Zo zijn ze heel boos en zo weer heel lief en aardig. Aan het begin schreeuwde ze regelmatig tegen ons en scholden ons uit in het spaans. We trokken het ons best wel aan op het begin maar nu niet meer. We weten dat het niet aan ons ligt. Van af het begin tot nu is bijna iedereen waar we mee zijn begonnen ontslagen want hij vind alleen zichzelf de beste. Er zijn nog 2 werknemers over en voor de rest zijn er allemaal nieuwe dierenartsen gekomen.. waarvan er ook al weer een stuk of 5 na een of enkele dagen af haakte dus wij houden het goed vol daar haha.

Maar wat ik al zij ze kunnen ook erg lief zijn. Sinds vorige week zijn ze wel super aardig. Tuurlijk zijn ze af en toe een beetje chacherijnig maarja.. at is iedereen wel eens. We zijn wel blij dat ze nu zo doen dat maakt het werk een stuk leuker. Ook kunnen en mogen we nu veel meer en ik weet onderhand al wel een beetje hoe alles werkt dus ga ik mijn eigen gang. Dit is eigenlijk sinds de poolse meiden weg zijn, hun zijn nu klaar met stage. Wij denken dat het hier door komt, en wij doen veel meer en doen goed ons best ook al hebben we soms geen zin. Soms weten we niet wat we moeten doen, ze zijn niet altijd erg duidelijk. Of zeggen wcht hier voor een moment en vervolgens staan we een uur te wachten met een dier in ons handen om hem vervolgen weer naar zijn hok te brengen.

In nederland zijn ze heel erg van snel snel en door werken. Maar hier lijkt alles aan de ene kant nel te moeten maar vervolgens duurt het lang en nemen ze er lang de tijd voor. Sommige cliënten en hun dier willen de deur uit gaan (daar lijkt het op iniedergeval) en vervolgens staan ze nog een half uur te kletsen en vragen ze van alles. Dit is vaak erg vermoeiend omdat je er ook niet veel van snapt. Soms wil ik weg lopen maar dat staat ook zo raar denk ik dan.

Maargoed ondanks dat.. we leren nu ook veel, zien veel verschillende casussen en andere methodes van bijvoorbeeld behandelingen, omgang met dieren, fixatie methodes en noem maar op. De operaties zijn ook heel anders dan in nederland. Van simpele sterrilisaties van katten tot moeilijke ortopedische operaties. We mogen ook wel veel helpen, vooral aan het begin. Nu wat minder omdat de nieuwe dierenartsen het ook moeten leren.

Ik zit te denken of ik mij een paar bijzondere, leuke of grappige momenten kan herinneren… Als ik ze mee maak denk ik goed onthouden.. maar ja vervolgens vergeet ik het..

een paar dingen in het kort die ik me herinner:
- een puppy viel bij mij in mijn hand in slaap.. ik moest hem naar de eigenaar brengen maar vond het zo schattig dat ik hem het liefst zelf wilde houden.
-we lachen regelmatig mensen uit (niet waar ze bij zijn natuurlijk haha) Er komen soms echt rare mensen in de praktijk.. laatst bijvoorbeeld een man die er echt uitzag als een aap, hij kwam op blote voeten binnen en stonk heel erg.. blijkbaar loopt hij altijd op blote voeten. Alfredo de dierenart moest zelf ook lachen en maakte er grapjes over.
Ook was er een meisje die heel raar keek, het is niet uit te leggen hoe, maar het leek of er iemand anders en of ze met iemand anders aan het praten was.
Ook maken ilse en ik onderling grapjes over de mensen…niet erg aardig misschien maar deze momenten maken het een stuk leuker. En ze praten tenslotte ook over ons haha we speken en verstaan niet super spaans maar soms weten we wel waar ze het over hebben. Het gaat trouwens wel al wat beter.. ik snap vaak wel waar het ongeveer over gaat en probeer wel wat spaans te praten, iniedergeval woordjes te gebruiken.
Ook kwam bas nog even op stage om de nieuwe airco te installeren. Want alfredo had het erg warm maar geen tijd.. pff mag alfredo wel zorgen voor meer airco ipv alleen op zijn kantoor.

Verder weet ik me zo snel niet meer te bedenken. We maken heel veel mee en zien heel veel grappige dingen.

Iniedergeval kunnen we wel merken dat ze het goed vinden wat we doen. We vroegen of alfredo een tussentijdse beoordeling wilde invullen.. we waren bang dat het niet heel goed was maar zonder goed te kijken en te lezen vulde hij gewoon alles goed in!

Verder doen we natuurlijk ook veel leuke dingen in onze vrijetijd. Als we hier dan toch zijn moeten we wel veel zien…

15 september kwam bas hier heen om me op te zoeken. We waren die dag vroeg klaar dus ik heb hem verrast door hem op te halen bij het vliegveld. Ik had hem heel erg gemist dus kon niet wachten om hem te zien. Hij huurde daar een auto dus konden we mooi met de auto terug naar het appartement waar we ilse ophaalde om uit eten te gaan. We hebben meteen wat rond gereden en wat gekeken in de buurt voor een lekker restaurant. We aten pas rond een uur of 10. Daarna lekker naar huis en slapen naar zon lange dag.

Bas had de auto voor een paar dagen dus we konden lekker uitslapen en met de auto naar stage. De eerste dag van het weekend gingen we rond de Teide dit is een grote berg. Bas had de auto nog twee keer extra een paar dagen gehuurd zodat we nog wat meer konden zien.

Even in het kort zijn we hier allemaal heen geweest:
-lorro parque (dierenpark met vogels, orka’s, dolfijnen, zeehonden en nog hel wat bijzondere dieren)
- siam parque (groot water park)
- een aantal keer naar het zuiden: los americanos, waar we stranden hebben bezocht, over de boulevard hebben gelopen en lekker hebben gegeten
-Benijo, dit is een strand in het noorden waar je lastig kan komen, heel mooi, ook erg gevaarlijk vanwege de golven. In dit gedeelte is erg veel groen dat was ook heel mooi om te zien.
-verder andere mooie stranden als playa las govitas, playa las teresitas, playa del vistas en el medano
- santa cruz in de nacht, kon je heel mooi alle lichten zien

Verder hebben we shopping centers bezocht, de buurt bekeken, zijn we gezellig een avondje gaan zitten met (ex)werknemers van de dierenkliniek, naar het zwembad in santa cruz geweest, lekker uiteten geweest en nog heel veel meer. Lekker genieten en veel zien.

Ik hoop jullie weer een beetje op de hoogte te hebben gehouden en zal proberen weer snel een nieuw verslag te schrijven.

Ook heb ik heeeeeeel veeel leuke foto’s maar dat is lastig allemaal van mijn computer op fb te zetten dus die volgen nog ;)

hasta luego (tot ziens)
Liefs Sharon

  • 09 Oktober 2016 - 23:17

    Annet:

    Zo te lezen gaat het daar best wel goed, nog heel veel leer en werk plezier xxxxxxxx

  • 09 Oktober 2016 - 23:47

    Petra Tol:

    Hoi Sharon en Ilse,

    Wat een geweldige stage. Dat temperament van die Spaansen, daar moet je je idd maar niet teveel van aantrekken. Leuk dat jullie zoveel verschillende dingen leren. Hebben jullie nog heel bijzondere dieren in de praktijk gehad? Ook fijn dat jullie toch veel hebben kunnen bekijken. Hoe is de temperatuur daar nu? Vast lekkerder dan hier. Een hele fijne tijd nog. Dikke kus, Petra

  • 10 Oktober 2016 - 15:23

    Mart:

    Hoi Sharon. Wat weer een mooi verhaal. Leuk om weer eens te lezen over jullie avontuur. Want dat is het zoals ik het lees.Jullie zijn bij thuiskomst een hele grote dikke ervaring rijker. Ik wens jullie dan ook nog een hele fijne leerzame tijd daar.
    Groetjes en liefs van Mart.


  • 12 Oktober 2016 - 20:05

    Sharon Eijlers:

    dankjulliewel :)

    @Petra we hebben niet echt bijzondere dieren gehad. Alleen een grote egel en schildpadden in de opvang. Hij heeft wel een aantal keer dierentuin dieren geopereerd, helaas hebben wij dit niet gezien.. hopelijk kunnen we nog wat bijzonders mee maken.
    De tempratuur is zeker nog heel lekker hier! we dachten dat het wat kouder zou worden, het heeft een tijd terug ook flink geregend op een dag en er warren bewolkte dagen maar de afgelopen dagen is het erg warm smiddags

    @mart Het is zeker een heel avontuur. Een hele leuke en bijzondere ervaring inderdaad

    groetjes en vveel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 26 Aug. 2016
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 3333

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2016 - 09 November 2016

tenerife

Landen bezocht: